Rédiger une inscription au journal en tant que PSSP
Rédiger une inscription au journal en tant que PSSP
Les préposés aux services de soutien à la personne (PSSP) travaillent auprès de patients ayant besoin de divers types de soins. Un élément essentiel de leur travail consiste à rédiger des rapports ou des notes de cas sur les tâches effectuées et les observations faites au sujet du patient. La présente tâche demande à la personne apprenante de se mettre dans la peau d’un PSSP et d’écrire à propos d’une journée avec un client.
Cette habileté peut servir à rédiger des inscriptions dans un journal, des rapports ou des notes sur un bon de travail.
B2. Write continuous text
Competency B: Communicate Ideas and Information
Task Group B2: Write continuous text
Level:2
At this level, learners: Write texts to explain and describe information and ideas
Performance Descriptors
The learner:
- Writes texts to explain or describe
- Conveys intended meaning on familiar topics for a limited range of purposes and audiences
- Begins to sequence writing with some attention to organizing principles (e.g. time, importance)
- Connects ideas using paragraph structure
- Uses a limited range of vocabulary and punctuation appropriate to the task
- Begins to select words and tone appropriate to the task
- Begins to organize writing to communicate effectively
Task Descriptors
- Scope of task is clearly defined
- Content of writing is routine
- Addresses a familiar or unfamiliar audience
- Requires a degree of formality, such as appropriate tone
- Is one paragraph or longer
- Requires organization to support the message (e.g. sentence order, paragraphs)
- May include unfamiliar elements (e.g. vocabulary, context, topic)
Text types:
instructional, descriptive, narrative, and informational texts
Examples:
- Emails
- Brief letters
- Notices
ESKARGO:
Embedded Skills, Knowledge and Attitudes Reference Guide for Ontario – B2.2