Activities by:
Goal Path
- (none) (0)
- Apprenticeship
- Employment
- Independence (9) Apply Independence filter
- Postsecondary (11) Apply Postsecondary filter
- Secondary School Credit (11) Apply Secondary School Credit filter
Levels
Competencies
- Find and Use Information (7) Apply Find and Use Information filter
- Communicate Ideas and Information
- Understand and Use Numbers (2) Apply Understand and Use Numbers filter
- Use Digital Technology (9) Apply Use Digital Technology filter
- Manage Learning (4) Apply Manage Learning filter
- Engage with Others (2) Apply Engage with Others filter
of 27
1 - 10 Results:
Switch to table view
Comments: 0
Les personnes apprenantes doivent rédiger un courriel pour faire une demande d’emploi.
Goal Path: Employment, Apprenticeship
Word File:
AvantDeCliquerSurEnvoyer_E-F_D 2_B2 2.docx

Date Added: Monday, October 6, 2014
Comments: 0
Dans cette tâche, la personne apprenante doit envoyer et recevoir un courriel avec une pièce jointe.
Goal Path: Employment, Apprenticeship, Postsecondary, Secondary School Credit, Independence
Date Added: Thursday, May 9, 2013
Comments: 0
Les personnes apprenantes doivent identifier leurs plus grandes qualités et leurs points faibles ainsi que des moyens d’améliorer celles-ci.
Goal Path: Employment, Apprenticeship
Word File:
EmbaucheMoi_E-F_B1 1_E 1.docx

Date Added: Friday, March 28, 2014
Comments: 0
Les personnes apprenantes doivent faire l’inventaire de leurs compétences et de leurs besoins pour mieux préparer leur recherche d’emploi.
Goal Path: Employment, Apprenticeship
Date Added: Monday, December 22, 2014
Comments: 0
Les personnes apprenantes doivent expliquer à un collègue comment reproduire une figure.
Goal Path: Employment, Apprenticeship
Word File:
LaCommunicationActive_E-F_B1 2.docx

Date Added: Thursday, December 11, 2014
Comments: 0
Les personnes apprenantes doivent reconnaître l’importance de la communication non verbale pour dégager plus de confiance en soi.
Goal Path: Employment, Apprenticeship, Postsecondary, Secondary School Credit, Independence
Date Added: Friday, April 11, 2014
Comments: 0
Les personnes apprenantes doivent observer des images pour comprendre et pouvoir expliquer les différentes perceptions visuelles.
Goal Path: Employment, Apprenticeship, Postsecondary, Secondary School Credit, Independence
Word File:
LaPerception_E-F-S-P-A_B1 2.docx

Date Added: Wednesday, March 11, 2015
Comments: 0
Les personnes apprenantes doivent présenter leur emploi idéal à un groupe de collègues et répondre à leurs questions.
Goal Path: Employment, Apprenticeship
Date Added: Friday, March 27, 2015
Comments: 0
Les personnes apprenantes doivent remplir un gabarit dans le but de créer et de présenter le profil d’une profession.
Goal Path: Employment, Apprenticeship
Date Added: Wednesday, March 11, 2015
Comments: 0
Les personnes apprenantes doivent planifier leurs objectifs personnels et professionnels à long terme pour établir des échéanciers et les classer en ordre prioritaire.
Goal Path: Employment, Apprenticeship
Date Added: Monday, October 6, 2014